Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza směrovosti hlásek
Sádecká, Denisa ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Táto záverečná práca sa venuje porovnávaniu rôznych hlások, slov a zvukov nahraných od odlišných rozprávačov. V práci sa rozoberajú podobnosti a odlišnosti ženského a mužského hlasu vo výslovnosti, rozdiely a zdieľané črty slov a hlások vyslovených osobami slovenského a českého pôvodu. Obsahuje aj porovnanie správnej výslovnosti slov s hláskou „r“ a výslovnosťou rozprávača s rotacizmom, rečovou vadou. Pri nahrávaní zvukových záznamov v bezodrazovej miestnosti boli obmieňané sústavy mikrofónov tvoriace polkruh z horizontálnej na vertikálnu polohu a taktiež boli herci snímaný aj spredu aj zozadu. Pre porovnávanie boli využité spektogramy a spektografy vytvorené pomocou MatLab prostredia a programu Praat pre analýzu ľudského hlasu a fonetiky. Polárne grafy zobrazujúce smerovosť hlások sú vytvorené v Microsoft Excel a LPC analýza bola prevedená taktiež v softvéri Praat.
Analýza nakolik rezonanční kavity ovlivňují spektrum a směrovost lidského hlasu
Burešová, Natálie ; Šefčík,, Ondřej (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá analýzou a~zhodnocením ovlivnění zakrytí dutin nosu a~hrudi člověka, dále pak změnou postoje mluvčího, konkrétně pokud je mluvčí vzpřímený a~shrbený. Zkoumána je jednak změna hladiny intenzity jednotlivých harmonických složek ve spektru a~dále pak směrová charakteristika, jak se hladina intenzity mění v~různých úhlech od vychýlení od nulové osy mluvčího.
Nejčastější výslovnostní chyby českých žáků v angličtině
CIHLÁŘOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce pojednává o nejfrekventovanějších chybách českých žáků v anglické výslovnosti. V teoretické části autorka popisuje všechny důležité aspekty výslovnosti, faktory, které výslovnost ovlivňují a také různé přístupy k výuce výslovnosti. Dále charakterizuje problematické hlásky a uvádí techniky vhodné pro odstranění případných problémů. V praktické části autorka hodnotí, jakou pozici zastává výuka výslovnosti v některých učebnicích anglického jazyka a jaké typy cvičení jsou nejčastěji používány. Stěžejní částí je analýza výslovnostních chyb žáků na druhém stupni základní školy, srovnání s chybami žáků na prvním stupni a navržení vhodných cvičení pro odstranění nejčastějších problémů.
Analýza směrovosti hlásek
Sádecká, Denisa ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Táto záverečná práca sa venuje porovnávaniu rôznych hlások, slov a zvukov nahraných od odlišných rozprávačov. V práci sa rozoberajú podobnosti a odlišnosti ženského a mužského hlasu vo výslovnosti, rozdiely a zdieľané črty slov a hlások vyslovených osobami slovenského a českého pôvodu. Obsahuje aj porovnanie správnej výslovnosti slov s hláskou „r“ a výslovnosťou rozprávača s rotacizmom, rečovou vadou. Pri nahrávaní zvukových záznamov v bezodrazovej miestnosti boli obmieňané sústavy mikrofónov tvoriace polkruh z horizontálnej na vertikálnu polohu a taktiež boli herci snímaný aj spredu aj zozadu. Pre porovnávanie boli využité spektogramy a spektografy vytvorené pomocou MatLab prostredia a programu Praat pre analýzu ľudského hlasu a fonetiky. Polárne grafy zobrazujúce smerovosť hlások sú vytvorené v Microsoft Excel a LPC analýza bola prevedená taktiež v softvéri Praat.
Issue of teaching the pronunciation of the German language at Czech primary schools
Habánová, Eva ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou německé výslovnosti na prvním stupni základní školy v Čechách. Teoretická část objasňuje důležitost výuky výslovnosti - fonetiky a fonologie - pro dosažení komunikativních dovedností. Vysvětluje termíny související s výslovností, popisuje jevy německého hláskového systému pro Čechy obtížné a pojednává metody výuky německé výslovnosti v kontextu prvního stupně základní školy. Poukazuje také na to, že zastoupení výuky německé výslovnosti v RVP je nedostatečné a ve školních vzdělávacích plánech velmi rozdílné. Praktická část nejprve představuje tři učebnicové soubory a analyzuje míru zahrnutí výuky výslovnosti do jejich konceptů. Následně představuje výzkum, který proběhl v pěti třídách prvního stupně. V rámci výzkumu probíhaly hospitace a rozhovory s učiteli a bylo zjišťováno zvládnutí nejobtížnějších německých hlásek žáky. Výsledky výzkumu v jednotlivých třídách jsou poté porovnány. Zjištěno bylo, že existují jisté souvislosti mezi učitelem, jeho výukou a výslovnostními dovednostmi žáků, avšak celkově žáci výslovnost německých hlásek po dvou letech němčiny příliš neovládají. KLÍČOVÁ SLOVA němčina jako cizí jazyk, výslovnost, výuka výslovnosti, chyby ve výslovnosti, segmentální rovina výslovnosti, hlásky, první stupeň

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.